Pavel Bár

Mgr. Pavel Bár, Ph.D.

*1983 v Třebíči

Studoval politologii na Fakultě sociálních věd UK v Praze a zároveň divadelní vědu na Filozofické fakultě UK. V roce 2013 úspěšně zakončil doktorské studium oboru Scénická tvorba a teorie scénické tvorby v Ústavu teorie scénické tvorby DAMU, kde se i nadále věnuje výzkumu historie i současnosti zábavněhudebního divadla u nás a ve světě.

V edici Disk vyšla jeho monografie Od operety k muzikálu. Zábavněhudební divadlo v Československu po roce 1945 (2013), autorsky a jako editor se podílel na dalších monografiích této edice: Generace a kontinuita (2009), Sláva a bída herectví (2013), Frejkovy Schovávané na schodech. Poezie a politika (2014), Městská divadla pražská v éře Oty Ornesta /1950–1972/ (2014), Divadelním ředitelem 1945–1950. Jiří Frejka na Vinohradech (2016). Historii přední pražské zábavněhudební scény zmapoval v publikaci Hudební divadlo Karlín: od varieté k muzikálu (2016).

O zábavněhudebním divadle přednáší na pražské DAMU a v dalších institucích, pro Český rozhlas připravuje s Michaelem Prostějovským pořad Muzikál Expres.

Od roku 2016 je dramaturgem muzikálového souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni, tomuto žánru se věnuje i jako překladatel a autor: podílel se např. na překladu operety Čardášová princezna, muzikálu Billy Elliot nebo na libretu původního českého muzikálu Fantom Londýna, uvedeného v Ostravě a v Praze, který získal „Grand Prize“ na mezinárodním festivalu DIMF v jihokorejském Daegu.

Napsat komentář